۱۵ بهمن ۱۳۸۶، ۱۰:۳۴

دیلی تلگراف :

بیماری و جراحت ارتش انگلیس را از پا در آورده است

بیماری و جراحت ارتش انگلیس را از پا در آورده است

به نوشته یک روزنامه غربی اطلاعات وزارت دفاع انگلیس نشان می دهد که ارتش این کشور به دلیل بیماری و جراحات وارده به نظامیان کاملا از پا در آمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیلی تلگراف با اعلام این مطلب در ادامه نوشت : از نیروهایی که در قالب 10 گردان به تازگی به افغانستان و یا عراق اعزام شده اند بیش از 400 نفر به دلیل آنکه با بیماری و جراحت دست به گریبان بوده اند، برای اعزام نا مناسب تشخیص داده شده اند.

بر اساس اطلاعات موجود در وزارت دفاع انگلیس، از هر 14 نظامی انگلیسی که به افغانستان و یا عراق اعزام می شوند یک نفر از آنها به دلیل همین بیماریها و جراحات، قادر به انجام کاری نیستند.

به نوشته این روزنامه، وزارت دفاع انگلیس این اطلاعات را درست یک هفته پس از آنکه یک کمیته پارلمانی اعلام کرد که "فشارهای وارده بر ارتش برای انجام به تکالیف خود درعراق و افغانستان سبب شده تا تعداد زیادی از افسران با تجربه ارتش از سمتهای خود استعفا داده و ارتش انگلیس را ترک کنند." منتشر کرده است.

بر همین اساس، چندی پیش نیز "دس براون" وزیر دفاع انگلیس در گفتگو با یکی ازنشریه های این کشور از طولانی شدن زمان عملیاتهای نظامی نیروهای انگلیسی در عراق و افغانستان انتقاد کرده و اعلام داشت که حضور در عملیاتهای مداوم، توان نظامی انگلیس را در آستانه نابودی قرار داده است.

به گزارش مهر، این برای اولین بار نیست که مقامهای بلند پایه دفاعی انگلیس از وضعیت نظامیان این کشور انتقاد می کنند، برای مثال چندی قبل ژنرال "لرد گاسری" رئیس سابق ستاد نیروهای دفاعی انگلیس اعلام کرد که به علت کوتاهی دولت این کشور در تامین نیازهای ابتدایی نظامیان انگلیسی در افغانستان، این افراد در معرض خطر مرگ قرار دارند.

علاوه بر آن، سر"ریچارد دانت" رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس نیز در گزارشی محرمانه نوشته بود: نظامیان دیگر قادر به ادامه سطح فعلی عملیاتها نیستند و ارتش فاقد نفرات کافی است؛ نیروها احساس بی ‌ارزشی می کنند و از خستگی در جنگ عراق و افغانستان رنج می ‌برند.   

کد خبر 632493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha